
לפי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, מטרתו של הפרק היא לבדוק את יכולתו של הנבחן להשתמש במספרים ובמונחים מתמטיים כדי לפתור בעיות כמותיות, ואת יכולתו לנתח נתונים המוצגים בצורות שונות, כמו טבלאות ותרשימים. הידע המתמטי הנדרש בפרק החשיבה הכמותית הוא ברמה בסיסית (החומר הנלמד עד כיתות ט'-י' ברוב בתי הספר בארץ). נסקור באופן כללי את תחומי הפרק: אלגברה – תחום זה תופס כשליש מפרק החשיבה הכמותית, אך למעשה כל השאלות בפרק מסתמכות על ידע באלגברה בסיסית. הנושאים הנכללים בתחום זה הם משוואות, ביטויים, חזקות ושורשים, בעיות באותיות ועוד. גיאומטריה – גם תחום זה תופס כשליש מפרק החשיבה הכמותית. הנושאים הנכללים בתחום זה הם בעיות חד-ממד, דו-ממד, תלת-ממד וגיאומטריה אנליטית.
בעיות כמותיות – תחום זה תופס כרבע מפרק החשיבה הכמותית. הנושאים הנכללים בתחום זה הם רבים: יחס, אחוזים, תנועה, ממוצע, הספק, הסתברות ועוד.הסקה מתרשים – תחום זה תופס כשישית מפרק החשיבה הכמותית. הוא כולל 4 שאלות, הנוגעות לתרשים או לגרף. |